MANDALAY – WHERE THE MYANMAR JOURNEY BEGIN

Buat yang sudah baca tulisan blog gue tentang itinerary selama di Myanmar, pasti tau kalau perjalanan gue di Myanmar dimulai dari Mandalay. Kenapa? Selain gue harus ketemu temen dulu di Bangkok, sepertinya perjalanan dari Mandalay lebih efisien karena gak perlu naik bus dari PP dari Yangon, jadi gak muter-muter. Tiba di Mandalay International Airport sekitarRead more

12 HARI DI MYANMAR, NGAPAIN AJA SIH?

“Di Myanmar ngapain sih? Emang ada apaan sih? Itu dimana ya? Kan lagi konflik Rohingnya?” Itu beberapa statement yang sering gue denger tiap kali ngajakin temen gue pergi ke Myanmar. Berhubung gue belum siap pergi sendirian, jadi gue gencar banget ngajakin orang pergi. Karena sebenernya gue udah pengen banget ke Myanmar.. tahun 2015 gue udahRead more

7 REASONS WHY YOU NEED TO VISIT MYANMAR

I’ve been wanting to visit Myanmar since 2 years ago. I supposed to pay a visit in January 2015, I had my ticket but lost it due to some personal reasons. At the beginning of 2016, I keep looking for travel companion to explore Myanmar and none of my friends interest to visit the country..Read more

Quick Escape to the Gilis and Lombok Island

My friends plan to go to Lombok and the Gilis around May 2016. I wasn’t in the group before, because I just back from Malaysia trip to visit Penang, Langkawi, and Kuala Lumpur. So, it wasn’t on my plan to join my friends to Lombok and Gilis.. I have limited availability for my annual leave.Read more

White House Guest House – Senggigi, Lombok

Me and couple friends been staying in White Rose Guest House during our stay in Lombok. I write this review because I satisfied with this guesthouse and would like to highly recommended to all travelers. Location This guest house located in Senggigi area. It has a large garden and very tidy. From Lombok Airport, you canRead more